Rasmus Rygg Årdal

Stilling: Microsoft Dynamics CRM-konsulent

Rasmus jobber med Dynamics CRM. Han står veldig selvstendig i sin jobb, og har verktøy til å yte det lille ekstra for å gjøre kundene og ikke minst sluttbrukerne fornøyde. Rasmus er stolt over å være en del av et sterkt faglig miljø i Skill, der kompetansedeling og sparring er viktige virkemidler for å være i front av utviklingen.

Les hva Rasmus har å si. Kunne du tenke deg å være en del av Norges sterkeste Dynamics CRM-team?

 

Hva vil du si er dine primære oppgaver i Skill i dag?

Min primære oppgave i Skill er å levere CRM-løsninger som ved hjelp av det nyeste av funksjonalitet i applikasjonen gir oss kunder som er selvutnevnte fans!

Jeg bistår med teknisk kompetanse i innsalg, og avholder workshops hvor mitt hovedfokus ligger på hvordan vi skal løse kundens behov med de mulighetene som ligger i Dynamics CRM-plattformen. Til syvende og sist er det også jeg som konfigurerer løsningen, setter opp logikken («magien») i bakkant og skreddersyr skjermbildene i samråd med kunden. Dette strekker seg også ut i vedlikehold av CRM-løsning i etterkant av leveranse.

Kan du beskrive en spennende dag?

En dag hvor jeg får løse problemstillinger jeg aldri har vært borti før, gjerne med ny funksjonalitet. Det er spennende å gjøre custom kode til dels overflødig ved bruk av rollup-/calculated fields og real-time workflows.

Hva er det morsomste du gjør og hva utfordrer deg mest?

Det morsomste jeg gjør er å lage workflows i CRM! Det å få ting til å skje i bakkant med automatiserte prosesser, uten bruk av kode. Jeg er ingen programmerer, så jeg liker å presse grensene for hva jeg trodde var mulig å få til med workflows. Det som utfordrer meg mest er å stå foran en kunde og sørge for fremdrift i en workshop hvor vi ikke nødvendigvis snakker teknisk, men forretningsmessige prosesser.

Når er du utenfor din komfortsone?

Jeg beveger meg stadig utenfor komfortsonen i møte med kunder, spesielt når jeg er ansvarlig for fremdriften og hvor mitt løsningsforslag står i fokus.

Hvordan var din inngang i Skill?

Jeg startet i Skill rett fra skolebenken. Uten å ha noe faglig å vise til på CV-en ble jeg ansatt fordi Skill har et unikt fokus på menneskene og hvordan de passer inn i organisasjonen, både faglig og sosialt. Med et faglig tungt miljø rundt meg har jeg hatt en bratt læringskurve, og alle rundt meg har delt generøst av kunnskap og erfaringer.

Hva hadde du av ballast og utdanning?

Som nevnt var jeg nyutdannet uten noen faglig ballast utover å ha bygget noen nettsider i studietiden. Har en bachelorgrad i IT-Støttet Bedriftsutvikling fra HiST (Nå NTNU).

Hvordan blir det lagt til rette for at du holder deg oppdatert fagområdet din?

Vi har et svært sterkt fagmiljø innen Dynamics CRM i Skill, og er kåret til årets Dynamics CRM-partner i Norge to ganger. Dette fagmiljøet bygges opp med felles fagkvelder, samt deling av og diskusjon rundt ny funksjonalitet på intranettet etter hvert som Microsoft oppdaterer applikasjonen sin. Det legges også til rette for studier knyttet til sertifiseringer, slik at vi får muligheten til å dokumentere kunnskapen vår innenfor faget.

Hva vil du si er dine beste egenskaper for å mestre stillingen du har i dag?

Jeg er en løsningsorientert person som tar utfordringer på strak arm. Interesse for teknologi som også omfatter Dynamics CRM og tilstøtende produkter er viktig i min stilling. Jeg er en løsningsorientert person som tar utfordringer på strak arm og det henger sammen med at jeg ikke er redd for å trå utenfor komfortsonen i møte med kunder. Mener jeg evner å se det større bildet når det trengs, men jeg har dog lett for å dykke inn i det tekniske.

Kan du si litt om løsningene som Skill leverer på CRM?

Vi leverer både CRM som en pakketert løsning (Skill Salgseffektivitet) og som mer tradisjonelle prosjekter. Salgseffektivitet er en løsning som skalerer veldig godt i forhold til hvor komplekse behov kunden har, så det trenger på ingen måte å være en «hyllevare»-løsning.

Prosjektene varierer i størrelse, og med varierende prosjektsammensetning internt. De mer komplekse løsningene initieres gjerne av en CRM-rådgiver som evner å trekke blikket opp fra selve applikasjonen og over på hvordan Dynamics CRM skal samspille med andre systemer, og hvordan CRM best kan understøtte arbeidsprosesser for å gi størst mulig gevinst for kunden.

Hvordan er det å være en del av CRM-teamet til Skill?

CRM-teamet til Skill er utvilsomt et knallsterkt fagmiljø, og det finnes alltid noen som har kompetanse på områder hvor jeg står ustøtt. Vi har en god dynamikk som gjør at vi kommuniserer og deler kunnskap internt for å lage best mulig løsninger, selv om vi sitter i ulike prosjekter.

Hvilke egenskaper ville du verdsatt i en ny kollega?

En person som trives med å «sparre» på løsninger, og som bidrar til å opprettholde det faglige fellesskapet. Lidenskap for faget, og en stolthet i det å levere de beste løsningene til Skill sine kunder. En ressurs som kan levere løsninger alene på hele CRM-aspektet, samtidig som man fungerer godt sammen med andre i et større prosjekt. Humor og omgjengelighet setter jeg pris på!

Du startet jo som Trainee i Skill. Hva er det som gjør at du fortsatt er ansatt i Skill?

Jeg føler på mange måter at Skill tok meg under «sine vinger» når jeg kom hit, og jeg har hatt støtte i ryggen uansett hva jeg har kastet meg ut i. Med de folkene som jobber her, og den villigheten til å dele for å spille hverandre gode, skal det mye til for å rive meg bort herfra. Jeg har fått utvikle meg i den retningen jeg selv har ønsket, og fått god hjelp til det underveis. Nevnte jeg at folkene i Skill er fantastiske?

Har du lyst til å bli Rasmus sin nye kollega, send inn en søknad eller ta kontakt med Rekrutteringsansvarlig Eirik Aune - 95 24 16 55