Anne og Kristian ute hos kunde.Anne Harnæs Sivesind og Kristian Nygård

Stilling: Forvaltningskonsulent

Forvaltningsteamet i Skill består av tre ressurser. På grunn av økt aktivitet ønsker vi oss nå en ny fremadstormende kollega. "Hire for Attitude, Train for Skill" har dobbel betydning for oss. Anne og Kristian har en spennende historie, og med to vidt forskjellige innganger til IT-bransjen. Les hva Anne og Kristian forteller om hverdagen i Skill, deres inngang og hva de ønsker seg av kvaliteter hos en ny kollega. 

 

Hva vil dere si er deres primære oppgaver?

Vår primæroppgave er å sørge for at kundene er fornøyd også etter at prosjektet er ferdig. Vi bidrar til at kunden oppnår sine gevinstmål ved å hjelpe de med både store og små utfordringer. Å svare på chat og telefon er noen av våre oppgaver, men mesteparten av vår arbeidshverdag bruker vi på å løse saker som kommer inn til vårt sakshåndteringsverktøy.

Mange forbinder forvaltning med kjedelig repetitivt arbeid der man kun sitter i telefonen. Hvordan opplever dere hverdagen?

Vår hverdag er meget variert. En av de beste tingene med å jobbe i forvaltning er at bredden i sakene som kommer inn er så stor, og man får jobbe med litt av alt hver dag. Noen utfordringer er store, andre små, men alle utfordringene er like viktig for at kunden skal bli fornøyd. Det er også en god blanding av det å sitte på kontoret og det å være ute hos kunder.

Skill leverer jo flere tekniske  løsninger  og henvendelse kommer inn fra Chat, telefon og webportal. Kan dere si noe om hvordan dere fordeler oppgavene som kommer inn?

Oppgaver fordeles basert på kunnskapsområde, tilgjengelighet og evne. Vi har ulike styrker, og dette er noe vi har valgt å fokusere på slik at vi som forvaltningsteam kan bli enda bedre. Dersom vi ikke har den nødvendige kompetansen har vi et helt lag av gode konsulenter i ryggen som er klare til å hjelpe ved behov.

Hvordan er det å være en del av forvaltning?

Å være en del av forvaltning er en spennende, innholdsrik, underholdende og variert hverdag. Ingen dager er like og man vet aldri hvilke saker som kan komme inn i løpet av dagen. Noe av det aller beste er at man får gleden av å hjelpe andre og får god kontakt med kundene.

I vår bransje er det essensielt å holde seg oppdatert. Hvordan blir det lagt til rette for å holde seg oppdatert på ny teknologi?

I Skill er vi opptatt av å være tidlig ute med å ta i bruk den nyeste teknologien Microsoft tilbyr. I forvaltning er det viktig å holde seg oppdatert på alle områder, og det å ha gode kollegaer som alltid er tidlig ute med å teste ny teknologi er både spennende og interessant. Ønsker man å teste ut ny teknologi selv er det gode muligheter for det, og det er lett å få med seg andre på laget.  

Hver avdeling i Skill har fagsamlinger, der deler man erfaringer og kompetanse. Kan dere fortelle hva som skjer på disse samlingene og hva som kommer ut av det fra deres ståsted?

Som forvaltning er det viktig å kjenne til alle de ulike teknologiene slik at vi kan løse mest mulig saker på kortest mulig tid. Det å få være en del av fagsamlinger gir oss både faglig og sosialt påfyll, samt holder oss oppdatert på hvilken teknologi som er på vei ut og hva som er på vei inn.

Forvaltningsteamet på Metro i London

Hva er det morsomste dere gjør i arbeidshverdag? 

Det beste med vår arbeidshverdag er kombinasjonen av det å snakke med kunder, løse saker og ikke minst det å få være sosial med gode kollegaer.

Hvordan var din inngang i Skill? Og hva hadde dere av erfaring og utdanning?

Vi har veldig ulike bakgrunner. Anne har en mastergrad i informatikk, mens Kristian har flere års erfaring fra både forsvaret og annet sikkerhetsarbeid. Det at vi har så ulike bakgrunner gjør at vi samarbeider godt, og vi utfyller hverandre på en god måte.

Hva vil dere si er de beste egenskaper for å mestre stillingen dere har i dag?

Du må være imøtekommende, løsningsorientert og serviceinnstilt. Det er også viktig at du har god samarbeidsevne og liker å snakke med både kjente og ukjente.

Hvilke egenskaper ville du verdsatt i en ny kollega?

En ny kollega må være blid og omgjengelig, løsningsorientert og selvgående. I vår stilling er det viktig å ha god kommunikasjon og et godt samarbeid med hverandre, så dette er også noe vi ser etter i en ny kollega.  

Dere har jobbet på forvaltning rundt et år. Hva er det som gjør at dere fortsatt er ansatt i Skill?

Godt sosialt miljø, høyt faglig nivå. Spennende utfordringer og aldri en kjedelig arbeidshverdag!

Stillingen er knyttet til Oslo kontoret. Har du lyst til å bli Anne og Kristians nye kollega, send inn en søknad eller ta kontakt med Rekrutteringsansvarlig Eirik Aune - 95 24 16 55